Prezentācija “Krievijas informācijas kampaņas manipulatīvās tehnikas” aptver daļu no plašāka pētījuma “Eiroatlantiskā vērtīborientācija un Krievijas stratēģiskā politiskā komunikācija eiroatlantiskajā telpā”, kas tiks noslēgts šā gada jūlijā.
Starptautisko pētījumu centra (SPC) pētījuma „Eiroatlantiskā vērtīborientācija un Krievijas stratēģiskā komunikācija eiroatlantiskajā telpā” mērķis ir identificēt veidus, kā Krievija ar plašsaziņas līdzekļu starpniecību ietekmē eiroatlantiskās vērtības un pārdefinē demokrātijas, patriotisma, nacionālisma, cilvēktiesību, vārda brīvības un citu vērtību nozīmi eiroatlantiskajā telpā dažādos sabiedrības grupu šķērsgriezumos Ukrainas krīzes laikā.
Politiskā retorika, politiskais saturs un naratīvs ir pētīts šādās audiovizuālajās platformās: Pervij Kanal, RT (iepriekš – Russia Today) un Sputnik. Veikta četru gadījumu analīze: pasažieru aviolaionera MH‑17 notriekšana, ekonomisko kontrsankciju noteikšana, pirmais humanitārais konvojs un Minskas sarunas par pamieru (tā dēvētā Minska II).